.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایان کار کمیته بررسی فتنه در مجلس


حجت‌الاسلام علی شاهرخی نماینده مردم کوهدشت و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر فتنه‌گران گفت: کمیسیون قضایی صلاحیت ذاتی را در پیگیری حقوقی اقدامات اخیر فتنه‌گران دارد اما باید گفت که پیگیری حقوقی اقدامات فتنه‌گران امروز مطالبه همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: در همین راستا اخیراً رئیس مجلس ضمن محکومیت اقدامات فتنه‌گران به خصوص موسوی و کروبی خواستار تشکیل کمیته‌ای توسط رؤسای کمیسیون‌های قضایی، اصل 90، امنیت ملی، فرهنگی و سیاست داخلی مجلس برای بررسی اقدامات سران فتنه در 25 بهمن و ارائه گزارشی در این رابطه به مجلس شده بود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: رؤسای این کمیسیون‌ها نیز پس از تشکیل جلسه هیاتی را به عنوان کمیته بررسی فتنه تشکیل داده و موضوع را بررسی کردند؛ نهایتاً کمیته بررسی فتنه به این جمع‏بندی رسیده و گزارشی را برای ارائه به مجلس شورای اسلامی تهیه کرد.

شاهرخی اضافه کرد: محتوای این گزارش همان چیزی است که ملت ایران به آن رسیده است؛ در این گزارش ما به این نتیجه رسیدیم که اقدامات اخیر فتنه‎گران و موسوی و کروبی هیچ توجیهی ندارد چرا که آنها راهی جدای از ملت را به بهانه حمایت از ملت مصر و تونس انتخاب کرده و علی‎رغم اعلام رسمی حمایت مردم از ملت‌های آزادی‎خواه در روز 22 بهمن، سران فتنه به همین بهانه از عوامل خود خواستند که وارد عمل شده و دست به اغتشاش بزنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور اغتشاش‌گران مسلماً به دستور استکبار بود. البته کسانی که در حوادث 25 بهمن شرکت داشتند، بسیار اندک بودند و ما هم هیچ حمایتی از مصر و تونس در آن روز ندیدیم بلکه صرفا چند 10 نفر با تشکیل اجتماعی کوچک علیه نظام و ملت شعار سر می‌دادند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در ادامه تاکید کرد: ما نظرمان این است که ملت امروز به آگاهی لازم دست یافته است، سران فتنه هم از جای دیگری خط گرفته و قصد داشتند زمانی که ملت‌های اسلامی منطقه به پیروی از انقلاب ایران دست رد بر سینه استکبار می‌زدند، با برپایی تجمع به مستکبران بگویند که در ایران هم عده‌ای مخالف نظام هستند. اما دست آنها برای ملت رو شده و کسی فریب آنها را نخورده است.

"مجلس شورای اسلامی در گزارش کمیته بررسی کننده فتنه خواستار رسیدگی قاطع به اقدامات فتنه‌گران توسط قوه قضائیه شده است که در این زمینه دستگیری و محاکمه خواسته اصلی نمایندگان می‌باشد ".

شاهرخی با بیان اینکه اگر تاکنون نسبت به فتنه‎گران مصلحت اندیشی شده است امروز دیگر مصلحت اندیشی نخواهد شد، تاکید کرد: این گزارش برای پیگیری حقوقی برای رئیس قوه قضائیه ارسال می‌شود./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.